Čezeta žije, ale…


Čezetu před pěti lety vzkřísil britský podnikatel Neil Eamonn Smith, který je autorem i současného modelu Čezety – typu 506. Spolu s týmem konstruktérů se podařilo navrhnout a vyrobit unikátní elektroskútr s maximálním dojezdem 150 kilometrů, který dosahuje rychlosti až 123 kilometrů v hodině.

Čtyři roky trval vývoj prototypu a získání homologace pro silniční provoz. Opravdová výroba skútrů s tradičním designem a elektromotorem začala letos v lednu a podílí se na ní necelá desítka mechaniků.

Stále nová elektrická Čezeta Typ 506 vychází z více než šedesát let starého designu, který vznikl pod rukama Jaroslava Františka Kocha, talentovaného inženýra a na svoji dobu velmi šikovného konstruktéra letadel i motocyklů. Navíc je zrovna Čezeta Typ 506 registrována na Ministerstvu dopravy jako první elektromobil sériově vyráběný v České republice.

Historie tradiční značky Čezeta

Dovolte nám pouze krátký výlet do daleké historie. Značka Čezeta vznikla již někdy okolo roku 1949 a během pár let se podařilo postavit legendární stroj Čezeta Typ 501, který vyjel z bran továrny v roce 1957. Vylepšený Typ 502 se dostal na trh v roce 1960 a pak už to šlo rychle. Odhaduje se, že po celém světě jezdilo více než 115 000 skútrů, přičemž řada z nich funguje ve skvělém stavu dodnes.

Stvořitel Čezety Typ 502 J. F. Koch měl sen o vyprodukování dokonalého skútru, což jej v jeho práci pohánělo. A právě typem 502 je nejvíce Čezeta Typ 506 inspirována. Jak v designu, tak v propojení současných technologií s odkazem minulosti. Její odkaz pozvedl z bláta Angličan Neil Eamonn Smith, který založil novodobou dpolečnost Čezeta Motors s.r.o. Díky němu máme Prase zpět.

Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *