Skip to content
Moto Report

Jednostopé legendy

Close Menu

Poslední Československá JawaPoslední Československá Jawa

Posledním modelem motorky Jawa vyrobeným v Československu byla Jawa 350/634, vyráběná v 90. letech. Tento model navazoval na dlouhou tradici Javy 350, která byla jedním z nejoblíbenějších a nejrozšířenějších typů [...]
Číst dálČíst dál

Praga M-150, znáte ji?Praga M-150, znáte ji?

Motocykly značky Praga jsou symbolem československého průmyslu a inženýrství. Jejich historie sahá až do počátku 20. století, ale jejich produkce byla ukončena v roce 1992. Podívejme se blíže na poslední [...]
Číst dálČíst dál

S51 – slza ukápne nad posledním SimsonemS51 – slza ukápne nad posledním Simsonem

Motocykly Simson, známé svou spolehlivostí a jedinečným stylem, patřily mezi ikony německého motocyklového průmyslu. Jejich historie sahá až do 19. století, ale jejich konec přišel v roce 2003, kdy byla [...]
Číst dálČíst dál

Jaroslav Frei, strmě vzhůru – díl pátýJaroslav Frei, strmě vzhůru – díl pátý

Zatímco většina populace v Československu zažívala během hospodářské krize řadu neúspěchů a finančních problémů, přístup Jaroslava Freie jej předurčoval k tomu, aby z nepříjemného období vyšel jako vítěz. Minule jsme [...]
Číst dálČíst dál

Jaroslav Frei, zlatá éra – díl čtvrtýJaroslav Frei, zlatá éra – díl čtvrtý

Dnešní článek nás zanese do doby, kdy motocykly tvořily více než třetinu všech motorizovaných vozidel na našich komunikacích? Umíte si to představit v dnešní době? V roce 1930 přesahoval počet [...]
Číst dálČíst dál

Jaroslav Frei, na zkušenou, díl třetíJaroslav Frei, na zkušenou, díl třetí

Ve druhém díle jsme mapovali mládí Jaroslava Freie, od studií a povinné vojny, až po jeho nástup do firmy Ing. Zdeňka Kliky, který se věnoval motocyklům.  Podnik Zdeňka Kliky nevznikl [...]
Číst dálČíst dál

Jaroslav Frei, ředitel Jawy, kterého komunisté vymazali z dějin – díl druhýJaroslav Frei, ředitel Jawy, kterého komunisté vymazali z dějin – díl druhý

V dnešním článku navážeme na první díl série o Jaroslavu Freiovi. Minule jsme se podívali na prostředí, které mladého Jaroslava formovalo a dnes se budeme věnovat jeho prvním profesním krokům. [...]
Číst dálČíst dál

Jaroslav Frei, ředitel Jawy, kterého komunisté vymazali z dějin – díl prvníJaroslav Frei, ředitel Jawy, kterého komunisté vymazali z dějin – díl první

Pojďme se společně podívat po stopách, které v dějinách naší země zanechal významný, neobyčejný, statečný a přesto velmi opomíjený velikán – Jaroslav Frei. Tomuto muži svým způsobem stále dlužíme za [...]
Číst dálČíst dál

Za řidítky do osmačtyřicetiZa řidítky do osmačtyřiceti

V naší pravidelné rubrice věnované Antonínu Vitvarovi se tentokrát podíváme na epilog jeho kariéry. Tím byla domácí Velká cena v roce 1955, toho roku to bylo přesně dvacet let, co [...]
Číst dálČíst dál

Monte Carlo v podání Antonína VitvaraMonte Carlo v podání Antonína Vitvara

Rally Monte Carlo netřeba představovat, pod tímto označením si každý fanoušek motorsportu představuje jeden z nejtradičnějších podniků, ať už jde o automobilové nebo motocyklové závody. Společně se teď vraťme hluboko [...]
Číst dálČíst dál

Navigace pro příspěvky

1 2 Následující


Vítáme vás na blogu motoreport.cz, věnujeme se československým značkám motocyklů, o kterých vám přinášíme spoustu zajímavostí. Zveřejněné fotografie pocházejí ve většině případů od fanoušků těchto motocyklových legend a máme svolení k jejich použití.

Nejnovější příspěvky

  • Poslední Československá Jawa
  • Praga M-150, znáte ji?
  • S51 – slza ukápne nad posledním Simsonem
  • Jaroslav Frei, strmě vzhůru – díl pátý
  • Jaroslav Frei, zlatá éra – díl čtvrtý
Back to Top

Vytvořeno: Plugo 2021-2022